EN
جمعه 03 آذر 1396

مدیریت روابط عمومی

امروزه از روابط عمومی به عنوان یک نهاد شبـه مدنی در جهـت تسهیل ارتباطات دو جانبـه یاد می شود. اهمیت نقـش روابط عمومی به عنوان نهادی بنیادی در نظام مدیریتی تا حدی است که هیچ سازمانی خود را فارغ از تشکیلات و مجموعه روابط عمومی نمی بیند.خوشبختانه با گذشت نیم قرن از پایه گذاری این علم در ایران ، ماهیت این حرفه از تشریفات و تبلیغات فرا تر رفته و به مرحله ارتباطات تغییر یافته است. به طوری که تصویب آیین نامه نحوه فعالیت ، وظایف و اختیارات روابط عمومی ها خود حاکی از توجه و اهتمام دولت به مقوله ارتباطات و اطلاع رسانی و پویا کردن مسئولیت های ارتباطی در حوزه روابط عمومی است.

یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها برقراری ارتباط صحیح، منطقی و اصولی با مخاطبان و همچنین اطلاع رسانی شفاف با استفاده از ابزار های نوین ارتباطی است. روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اذعان به این وظایف تلاش نموده از ابتدای تاسیس شرکت تاکنون که بیش از یک دهه از آن می گذرد به عنوان اولین نهاد مرتبط با مخاطبان خود اعم از کارکنان و ذینفعان شرکت، ضمن تکیه بر رسالت حرفه ای خود در جهت تحقق اهداف ، وظایف و ماموریت های شرکت به ایفای نقش بپردازد و از نظریات و پیشنهادات کارکنان به منظور برنامه ریزی های آتی و اصلاح فعالیت های جاری بهره مند شود. روابط‌ عمومی‌ شرکت مدیریت شبکه برق ایران، از ابتدای تاسیس شرکت این افتخار را داشته از طریق مطالعه و بررسی فعالیت های شرکت ، چاپ و انتشار انواع کتاب، کاتالوگ، بروشور و تهیه فیلمهای مستند به منظور ارتقاء دانش عمومی در زمینه اهداف، ماموریتها و وظایف شرکت، تهیه بولتن داخلی ، طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی – مذهبی ، برگزاری جشن ها و مراسم های ویژه و همچنین برپایی و شرکت درنمایشگاهها، همایش ها و مناسبت های مختلف در تقویت ارتباط دو جانبه و تعمیق روحیه تفاهم و همدلی بین مدیران و کارکنان سهیم باشد.

اهم وظایف

  • اطلاع رسانی
  • انتشارات
  • ارتباطات
  • مدیریت محتوای پرتال شرکت
  • امور سمعی بصری و مستند سازی
  • امور فرهنگی و تبلیغات
  • نظر سنجی
  • ارتباط با ذینفعان
  • برگزاری مراسم ملی مذهبی
  • برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها

اهداف و موضوع فعالیت‌های شرکت

  • راهبری و پایش بهره برداری از شبکه تولید و انتقال برق کشور به منظور حفظ پایایی و امنیت شبکه و تامین مطمئن برق کشور.
  • فراهم ساختن امکان دسترسی به شبکه برق کشور برای متقاضیان اعم از دولتی و غیر دولتی به منظور خرید، فروش و جابجایی (ترانزیت) برق.
  • برقراری شرایط برای خرید و فروش رقابتی برق و ایجاد، اداره و توسعه بازار و بورس برق.
  • اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات لازم در راستای حصول اطمینان از تامین برق، گسترش مشارکت بخش غیر دولتی و توسعه رقابت در تولید و توزیع برق در چهارچوب سیاست های وزارت نیرو.

نحوه فعالیت، وظایف، و اختیارات

هیات وزیران در جلسه مورخ 23/2/1386 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 312/2082 مورخ 23/3/1386 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاونت حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور و شورای اطلاع رسانی دولت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، آئین نامه نحوه فعالیت ، وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاههای اجرائی را به شرح زیر تصویب نمود:

اهم فعالیتهای روابط عمومی هر وزارتخانه یا سازمان ، اجرای سیاستهای اطلاع رسانی دولت ، همکاری با رسانه های جمعی جهت انعکاس مناسب عملکرد بخشهای مختلف ، پاسخگوئی به ابهام ها و اطلاع رسانی در خصوص آن دستگاه ، تهیه و اجرای طرح های تبلیغاتی سازمان ، اجرای مناسب مراسم و مناسبتها ، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسئولان دستگاه مربوطه از طریق برگزاری جلسات داخلی ، نظارت بر انتشارات و نشریات دستگاه ، مدیریت پایگاههای اطلاع رسانی الکترونیک دستگاه و افکار سنجی عمومی است .