امروزه از روابط عمومی به عنوان یک نهاد شبـه مدنی در جهـت تسهیل ارتباطات دو جانبـه یاد می شود. اهمیت نقـش روابط عمومی به عنوان نهادی بنیادی در نظام مدیریتی تا حدی است که هیچ سازمانی خود را فارغ از تشکیلات و مجموعه روابط عمومی نمی بیند.خوشبختانه با گذشت نیم قرن از پایه گذاری این علم در ایران ، ماهیت این حرفه از تشریفات و تبلیغات فرا تر رفته و به مرحله ارتباطات تغییر یافته است. به طوری که تصویب آیین نامه نحوه فعالیت ، وظایف و اختیارات روابط عمومی ها خود حاکی از توجه و اهتمام دولت به مقوله ارتباطات و اطلاع رسانی و پویا کردن مسئولیت های ارتباطی در حوزه روابط عمومی است.
یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها برقراری ارتباط صحیح، منطقی و اصولی با مخاطبان و همچنین اطلاع رسانی شفاف با استفاده از ابزار های نوین ارتباطی است. روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اذعان به این وظایف تلاش نموده از ابتدای تاسیس شرکت تاکنون که بیش از یک دهه از آن می گذرد به عنوان اولین نهاد مرتبط با مخاطبان خود اعم از کارکنان و ذینفعان شرکت، ضمن تکیه بر رسالت حرفه ای خود در جهت تحقق اهداف ، وظایف و ماموریت های شرکت به ایفای نقش بپردازد و از نظریات و پیشنهادات کارکنان به منظور برنامه ریزی های آتی و اصلاح فعالیت های جاری بهره مند شود. روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، از ابتدای تاسیس شرکت این افتخار را داشته از طریق مطالعه و بررسی فعالیت های شرکت ، چاپ و انتشار انواع کتاب، کاتالوگ، بروشور و تهیه فیلمهای مستند به منظور ارتقاء دانش عمومی در زمینه اهداف، ماموریتها و وظایف شرکت، تهیه بولتن داخلی ، طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی – مذهبی ، برگزاری جشن ها و مراسم های ویژه و همچنین برپایی و شرکت درنمایشگاهها، همایش ها و مناسبت های مختلف در تقویت ارتباط دو جانبه و تعمیق روحیه تفاهم و همدلی بین مدیران و کارکنان سهیم باشد.