طراحی سایت
EN
پنجشنبه 28 تیر 1397

مدیریت امور مالی و ذیحسابی

شرح وظايف عمومي :

  • شناخت، بررسي و تحليل سياستهاي شركت در امور مالي
  • انجام برنامه‌ريزي امور مالي در راستاي سياستها و خط‌مشي‌هاي شركت
  • اقدام در جهت تأمين اعتبارات و همچنين بررسي و اظهار نظر در مورد هزينه‌هاي جاري و سرمايه‌اي
  • ثبت و نگهداري اسناد و اوراق بهادار
  • انجام تجزيه و تحليل ‌هاي كارشناسي در شقوق مختلف امور مالي ارجاعي، شناسايي مشكلات و نارسائيها
  • بررسي دستورالعمل‌ها، رويه‌ها و فرم‌ها و تهيه، پيشنهاد اصلاحي و به تصويب رساندن دستورالعملها، رويه‌ها و روشهاي مناسب
  • براي بهينگي فعاليتهاي امور مالي و جاري ساختن مصوبات در سطح شركت
  • نظارت بر انجام و اجراي رويه‌ها، روشها و مصوبات مالي در سطح شركت
  • تدارك ساز و كارهاي مناسب براي انجام امور حسابداري و كنترل حسابها، اجراي عمليات حسابداري در سطوح ذيربط و نظارت بر عمليات مشابه
  • تهيه و تنظيم گزارش‌هاي مربوط به عملكردهاي مالي، ترازنامه‌ها، اظهارنامه‌هاي مالياتي و بيمه، گزارش‌هاي تحليلي و نوبه‌اي و اسناد مالي از فعاليتهاي انجام شده بر اساس استانداردها و دستورالعمل‌هاي مالي و ارائه به موقع آنها به مراجع ذيربط و اخذ مفاصاحساب
  • اخذ صورتهاي مالي شركت و اظهار نظر و كنترل‌هاي لازم به منظور درستي و صحت عملكرد و امور مالي در شركت
  • مشاركت و ارائه خدمات مشورتي با معاونت بازار برق در ارتباط با مبادلات بازار برق و بررسي و اظهار نظر راجع به صورتهاي مالي بازار برق
  • اخذ صورت حساب‌هاي مربوط به خريد و فروش برق از واحد ذيربط به منظور انجام بررسيها و كنترلهاي لازم آنها و تنظيم اسناد مالي
  • انجام كنترل‌هاي لازم به منظور حصول اطمينان از كسب منابع مالي تحقق يافته اعم از بودجه عمومي و منابع داخلي و پرداخت‌هاي صورت گرفته اشخاص حقيقي و حقوقي
  • رسيدگي به اسناد مثبته و ايجاد سابقه و پيگيري اعتبارات اسنادي در مورد خريدهاي خارجي و تحقق شرايط قرارداد
  • انبارگرداني سالانه (فيزيكي و ريالي) بر اساس دستورالعمل‌هاي ذيربط و قيمت‌گذاري و نگهداري اقلام برگشتي به انبار
  • ارائه گزارش و انعكاس‌هاي لازم در زمينه محاسبة ارقام تأسيسات در حال بهره‌برداري و استهلاك‌هاي ساليانه بر اساس ستورالعمل‌هاي خاص
  • انجام امور مربوط به حسابداري عمومي شركت در ارتباط با نگهداري حسابهاي اموال و دارائي‌ها و ثبت و نگهداري حساب تأسيسات و انبار به صورت به هنگام
  • اخذ و وصول به موقع مطالبات شركت از اشخاص حقيقي و حقوقي و واريز آن به حسابهاي درآمدي شركت
  • استقرار، نگهداري و استفاده از سيستم‌هاي مكانيزه مالي (صدور سند، دفترداري، كنترل بودجه و اعتبار، حقوق و دستمزد و ...) و بهبود مستمر سيستم‌ها
  • انجام امور مالي مربوط به پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان

حمید رضا بیک زند

مدیر امور مالی و ذیحسابی